Westcoast - ny nettside

www.westcoast.no

Vi har designet og utviklet de nye nettsidene til Westcoast med fokus på å optimalisere brukeropplevelsen og sømløst design.

Westcoast er et fiskeeksportselskap som har base i Bergen med produksjon fra Lofoten. De tilbyr høy kvalitet og bærekraftig sjømat til det globale markedet. Westcoast tok kontakt med oss med et ønske om å fornye deres nettside, samtidig som de ønsket å forbedre funksjonalitet og merkevare identitet. Selskapet er etablert i 1993 av Bjarte Flem og Skude Fryseri.

Video laget av Link Utvikling
Video laget av Link Utvikling
bilde som viser dette prosjektet

Vi er svært imponert over Link Utvikling sin profesjonalitet og kundeservice. De var behagelig å jobbe med og var kommunikasjonen rask. Link Utvikling bragte visjonen vår til live på våre nye nettsider, og den gikk over all forventning. Vi kommer til å anbefale Link Utvikling til alle våre samarbeidspartnere og kunder.

bedrift logo
Olga Askvik
Westcoast AS

Vår tilnærming til utviklingen av nettsiden har vært drevet av formålet med å gi besøkende en sømløs navigasjon og tilgang til relevant informasjon. Vi har implementert brukervennlige funksjoner for å forbedre tilgjengeligheten av informasjon og sørget for et responsivt design, som sikrer en optimal visning på ulike enheter.

logo for prosjektet

Design

Vi har tatt i bruk Westcoast sine farger på nettsiden i en diskre måte, kombinert med en hvit bakgrunn for et mer minimalistisk og stilrent design. Vi tok i bruk fiskeikonene fra Westcoasts logo på nettsiden for å øke gjenkjenneligheten og identiteten til bedriften. Fiskeikonene fungerer som en kommuniseringsmetode og knytter Westcoast enda mer til sjømatindustrien. Dette skaper også en mer helhetlig visuell opplevelse for besøkende på nettsiden. I footeren har vi lagt til en buet form for å gjenskape en bølge, for å skape en mer harmoni med temaet til nettsiden.

bilde som viser dette prosjektet

Animasjoner og navigering

På Westcoast sin nye nettside var det et ønske om at nettsiden skulle føles mer levende. Dette ble ivaretatt ved å implementere subtile animasjoner i for eksempel header (dra musepeker over for en dråpeeffekt), i footer (en bølge som følger bevegelsen til musen) og ved bobler hos fiskene.

Navigieringen ble også forenklet ved å kutte ut flere undersider og direkte føre brukeren til hva de ser etter. Vi utviklet også en egen filtreringsfunskjon for produktene som Westcoast tilbyr, slik at besøkende enkelt kan finne frem informasjon om de ulike fiskeartene.

SEO

I tillegg til det visuelle aspektet har vi også fokusert på optimalisering for søkemotorer (SEO) for å øke synligheten og tilgjengeligheten til WestCoast online. Den nye nettsiden representerer dermed ikke bare en estetisk oppgradering, men også en strategisk tilnærming for å styrke tilstedeværelsen og interaksjonen med målgruppen.

Teknologi

Teknologi som har blitt brukt i dette prosjektet er Webflow.

bilde som viser dette prosjektet

Bidragsytere

Andre prosjekter

Coockiebanner