www.itatravel.no
Ita Travel er et reisebyrå med lidenskap for det italienske. Selskapet tilbyr luksuriøse reisepakker til ulike steder i Italia med fokus på mat, drikke og vakre omgivelser. Byrået fikk nylig mye oppmerksomhet etter å ha gjennomført flere sykkelturer i Franciacorta med Dag Otto Lauritzen.
Selskapet foretok en stor omstillingsprosess med et merkevarebytte som vi i Link Utvikling bidro med. Dette resulterte i nytt navn, ny visuell identitet, ny strategi og ny nettside.
Vi har kun gode ord å si om jobben Link Utvikling har gjort med vårt varemerke og digitale strategi. Veldig profesjonelle, med stor forståelse med kundens ønsker og behov.
Varemerke og konsept
Kundens ønske var et sterkere utrykk basert på det italienske og den behagelige følelsen av å være på ferie. Etter en brainstorming landet vi på navnet Ita Travel, et navn som kan forbindes med det italienske, men også gir rom for utvidelser og skalering – Ita; Italia; InternationalTravelAgency. Videre ønsket vi å få frem følelsen av Italia og feriedager i logoen, som ble utformet med et fokus på bløte bokstaver og flytende linjer for å representere det flytende i vin og hav. Kundens ønske var videre at de italienske fargene skulle være representert i logoen, og vi utformet en tynn underlinje av det italienske flagget. Logoen ble laget i flere farger for å kunne tilpasses ulike grafiske presentasjoner, og vi landet på olivengrønn farge på nettsiden. Grønnfargen er godt representert i Italia – i de grønne vinrankene, i de saftige olivenene ved vinglasset og pestoen som har sin opprinnelse fra Nord-Italia.
Det ble utformet tilhørende maler for sosiale medier som kunden kunne ta i bruk, og en digital strategi med fokus på kundeopplevelser ble utarbeidet og iverksatt.
Nettside
Nettsiden ble satt opp på nettsidebyggeren Wix.com etter ønske fra kunden som hadde kjennskap til plattformen. Kunden ønsket muligheten til å kunne gjøre fremtidige endringer selv, samt ha full oversikt over statistikk.
Nettsiden ble utformet med fokus på å enkelt sortere tilbudene til selskapet i ulike kategorier. Dette ledet oss til en meny med midtstilt logo som skiller tilbudene; feriebolig og reiser på venstre side – og informasjon om selskapet og reisetips på høyre side. Kunden ønsket at hjem-siden skulle fremme reisepakkene til selskapet og ha tydelig call-to-action.
Nettsiden fikk seg også et løft i forhold til Search Engine Optimization (SEO).