Nytt konsept for Norsk Gjenvinning

ngn.linkutvikling.no (åpnes fra mobil)

Vi har utviklet et nytt digitalt konsept for Norsk Gjenvinning med fokus på brukerengasjement og synlighet.

Norsk Gjenvinning tok kontakt med oss da de ønsket økt synlighet og tilstedeværelse under Bergenfest 2024 hvor de er hovedleverandør for avfallssortering under festivalen. Vi utviklet et nytt konsept for dem hvor brukere kunne lære om avfallssortering, se hvor deres nærmeste miljøstasjon befant seg på festivalen og svare riktig på en quiz hvor de kunne vinne gratis billetter til neste års festival. Tjenesten fikk over 3000 besøkende, og 1000 riktige svar på avfallshåndteringsquizen med kun organisk markedsføring.

Video laget av Link Utvikling
Video laget av Link Utvikling
bilde som viser dette prosjektet

En forespørsel til Link Utvikling om korleis vi kunne oppnå både økt synlighet og tilstedeværelse for vårt selskap på årets Bergenfest, blei starten på en utrulig gøyal og lærerik prosess. Det heile resulterte i en mobilvenlig hjemmeside som skulle veilede festivalgjengere i avfallshåndtering og om gjenvinning. Besøkstall på siden over all forventning og positive tilbakemeldinger fra brukerene. Utrulig gøy å oppleve engasjementet og kreativiteten til teamet i Link Utvikling.

bedrift logo
Geir Nedrebø
Norsk Gjenvinning

Vår tilnærming til utviklingen av konseptet har vært drevet av formålet med å gi besøkende en sømløs navigasjon og tilgang til relevant informasjon. Vi har implementert brukervennlige funksjoner for å forbedre tilgjengeligheten av informasjon og sørget for et responsivt design, som sikrer en optimal visning på ulike mobile flater.

logo for prosjektet

Design

Norsk Gjenvinning har valgt knalloransje som sin primærfarge. Denne fargen er veldig synlig og fanger oppmerksomheten raskt, noe som gjør den til et naturlig valg for å skape et inntrykk i teknologien og på sosiale medier. Vi har aktivt brukt oransje i delingen av innhold på våre sosiale kanaler for å fremheve de viktigste elementene i tjenesten. I teknologien var også flere elementer oransje, som markørene på kartet som viser lokasjonen til miljøstasjonene, startknappen for quiz, og bakgrunner som bidrar til økt merkevarebevissthet. Oransje har dermed vært sentral i å gjøre vårt budskap tydelig og engasjerende.

Vi supplerte oransjefargen med en mildere nyanse av primærfargen, samt grå og hvit for å ha en behagelig profil for brukeren.

bilde som viser dette prosjektet

Konseptet

Kunden ønsket økt synlighet under Bergenfest festivalen 2024. Vi utviklet derfor en engasjerende plattform hvor brukere enkelt kunne lære om avfallshåndtering og gjøre bevisste valg i forhold til å håndtere sitt eget søppel under festivalen. For å engasjere brukerne i større grad utviklet vi en quiz med 5 spørsmål. Svarene på disse spørsmålene kunne brukeren finne ved å lese om avfallshåndtering i tjenesten. Dersom brukerne svarte riktig på quizen var de med i trekningen på gratis billetter til neste års festival, og om de svarte feil kunne de prøve på nytt.

Teknologien inneholdt et kart over området med markører som viste hvor både brukeren og miljøstasjoner befant seg, en quiz med 5 spørsmål og en informasjonsside med ulike informasjon om avfallshåndtering og tjenesten.

bilde som viser dette prosjektet

Bidragsytere

Teknologi

For å utvikle løsningen ble Vue.js og Firebase valgt.

Andre prosjekter

Coockiebanner